Prechod na navigáciu block menu Prechod na navigáciu Hlavné menu Prechod na navigáciu Hlavné menu 3 Prechod na navigáciu vodorovná
VyhneHľadať
 
 

Diskusia

V rámci tejto diskusnej témy by sme chceli od Vás milí návštevníci našej stránky spoznať Vaše zážitky z Vyhní, či už ste jej terajší alebo bývalí obyvatelia, návštevníci alebo ľudia, ktorí sa z pojmom Vyhne stretli v najrôznejšej podobe. Zaujímajú nás Váše názory a Vaše poznatky o súčasnosti, ale i budúcnosti obce Vyhne. Budeme radi, ak Vaše skúsenosti nezapadnú do prachu histórie, a preto neváhajte a prispejte k objasňovaniu a spoznávaniu tváre obce v čase. Prosíme Vás o trpezlivosť pri čakaní na oficiálnu reakciu na konkrétny príspevok, nakoľko vedenie obce je zaneprázdnené aj inými úlohami. Ubezpečujeme Vás ale, že každý Váš podpísaný (nie anonymný) príspevok bude zodpovedaný

Pridať príspevok

 
pridané 28.6.2013 23:59:31, IP: 88.212.37.121

Vodný raj

Nemilo ma tento rok prekvapil Váš Vodný raj. Doteraz som rada chodila so svojimi vnukmi na hodinku si zaplávať, no toho roku sa na hodinku počas dňa nedá, pretože nemáme vo Vyhniach trvalé bydlisko - 64 rokov som "len návštevník" svojej rodiny, žijúcej v obci !! Teda dá sa, odchod z kúpaliska po hodine nám nemôže nikto zakázať, ale len vtedy keď zaplatím 3-hodinové vstupné. A pýtam sa ďalej, to nemôžu na 1 hodinu ani chalupári, ktorí platia Vašej obci za chalupy ... aj nejaké tie dane? Tiež nemajú trvalé bydlisko vo Vyhniach. Prečo je diskriminácia občanov pri vstupe na Vodný raj?! Pri pokladni mi bolo povedané, že tak si to praje pán starosta a sťažovať sa treba u neho, pretože Kniha prianí, kde som chcela svoje prianie, aby sa toto nezmyselné nariadenie zrušilo - tam neexistuje. Vodný raj má slúžiť občanom, nie naopak.

M.Brodnianska-Zukalová , Košice


 
pridané 6.5.2013 12:03:38, IP: 85.248.177.92

Návštevník

Dobrý deň, Vyhne som navšívil pred pár mesiacmi, môj zážitok z ich návštevy bol krásny, ale čo sa týka penziónu Sokáč - katastrofa - už nikdy viac.


 

Dobrý deň prajem.
Reagujem na Váš príspevok a som veľmi rád, že v našej obci
ste strávili svoj čas a že sa Vám naša obec páči, že ste spokojný s
prostredím, s prírodou a aj samotnými občanmi obce. Po mojom nástupe do
funkcie sme spoločne s poslancami OZ rozbehli množstvo projektov, ktoré
spríjemnia pobyt v našej obci nielen samotným návštevníkom, ale aj občanom
obce. V našej obci je sústavný stavebný ruch a obec sa zveľaďuje v prospech
nás všetkých, čo sa v minulosti nedialo. Výstavbou Vodného raja sa tu
sprevádzkovalo množstvo súkromných ubytovacích zariadení. Od nich závisí, či
hostia, ktorí sa ubytujú v tých konkrétnych zariadeniach budú s ich službami
spokojní, alebo nie. Je smutné čítať takúto reakciu na pobyt v takomto
zariadení, ale s týmto sa musí každý jeden podnikateľ vysporiadať sám. Mal by sa
správať ku klientovi tak, aby bol klient spokojný a aby svoje pozitívne reakcie na dané ubytovacie
zariadenie šíril ďalej. Touto cestou Vám chcem poďakovať aj za príspevok.

Vladimír Bevelaqua, starosta obce.

Reakcia Vila Sokáč
Pozdrav pre nespokojného navštevníka

Za Vilu Sokáč si dovolim napísať niekoľko slov (nie na obhajobu) ale ako právo reagovať na slová , ktoré boli zverejnené v tejto diskusii. Vravi sa, že aj zlá reklama je reklama, žiaľ v daný moment to tak nevypadá, ale v konečnom dôsledku má \"čosi do seba\". Ubytovanie prevádzkujeme už 6 rokov a každý rok sa k nám vracajú naši hostia. Je to preto, že sa ku nim správame slušne, vážime si každého jedného aj keď ide len o jednotlivca. Máme veľmi radi deti, nevadí nám, že sú všade, že ich možno viac počuť a pod. Pracujeme v Sokáči sami, celá rodina. Svojpomocne si budujeme rodinný podnik s úvermi a so vsetkym, čo k tomu patrí. Keďže je toto naša práca, musíme ale hlavne chceme, aby sme mali hostí čo najviac, preto z tohto dôvodu nev idím logiku, aby sme sa ku niekomu správali odpudzujúco a otrasne, aby už k nám nikdy v živote neprišiel. Máme v podstate veľmi dobrých hostí. Preto slovám návštevníka nerozumiem. Rovnako nerozumiem aj faktu, že na recepcii je kniha reklamácii ako aj kniha sťažností a prianí (kde máme mimochodom len kladné postrehy hostí) a v prípade nespokojnosti bolo treba riešiť problém na mieste. Som priamy a otvorený človek a nemám problém pomenovať ho správnym slovom. Preto, milý návštevník, pokiaľ ste mali skutočne u nás pocit, že sme sa k Vám nesprávali adekvátne, ponúkam Vám ako formu odškodnenia možnosť vybrať si víkendové ubytovanie v konkurenčnom zariadení s tým, že Vám toto ubytovanie uhradíme spolu s mojím manželom (u nás Vám túto možnosť neponúkam, keďže ste mali u nás podľa Vás zlú skúsenosť). Úplne s kľudným pocitom nás môžete kontaktovať, a ja v prípade, že sa riadne preukáže, že tak tomu bolo Vám uhradím náklady spojené s ubytovaním z niektorých zariadení vo Vyhniach. Bol a by som veľmi nerada, keby ste kvôli nám ( v prípade, že ide o oprávnenú sťažnosť) mali zlé spomienky na Vyhne. Mrzí ma len jedno, že ako nespokojný návštevník ste sa nepodpísal, že by som podľa knihy ubytovaných hostí zistila, kedy sa tak stalo. Hovorí sa, že dobré si pamätáme, ale zlé a nepríjmné obzvlášť. Žiaľ ja si nepamätám na nikoho,kto by akýmkoľvek spôsobom niečo čo i len naznačoval. Myslím si, že ak sme s niečím nespokojní, treba to povedať na rovinu, veľakrát sa ľudia nepochopia správne a pri spoločnej komunikácii sa veľa vecí vyrieši. Treba komunikovať, lebo komunikácia je základ. Vždy sa pýtame hostí, čo ich sem prilákalo, ako sa im páčia. Tí, čo k nám chodia každoročne, hodnotia naopak dianie v obci negatívne,že dedina je doslova zanedbaná, cesta ku nám konkrétne hrôza (ak nepočítam teraz narýchlo zalátané diery začiatkom júla, služby na vodnom raji nedostatočné, žiadne dianie v obci...) Problémy treba pomenovať priamo a dokázať sa pod ne podpísať, ak som raz s niečím nespokojná, nemám sa čoho báť to povedať nahlas, v opačnom prípade to vzbudzuje nedôveru a zákernosť. Takže, milý návštevník, ozvite sa prosím, aby som sa Vám mohla (v prípade, že ide o oprávnenú kritiku) ospravedlniť a ako som sľúbila Vašu nespokojnosť kompenzovať spomínaným riešením.

Edita Víťazková, Vila Sokáč

pridané 17.2.2013 21:39:56, IP: 80.254.148.131

Cesta do Hodrušky

Dobrý deň pán starosta,
chcel by som sa spýtať, prečo sa sneh na ceste v doline Hodruška neodhŕňa až po tzv. rampu, čiže ponad poslednú chalupu, číslo popisné 231. Boli sme tam tento víkend a zhodou okolností sme sa stretli s pracovníkom, ktorí s traktorom odhŕňal cestu po posledný dom na ľavej strane. Keď som sa ho opýtal, prečo neodhŕňa až po koniec, tvrdil mi, že sa to nedá, vraj je tam podmytý most a mohol by sa zviezť do potoka. Poznám osobne a veľmi dobre, ako v minulosti podmytá cesta je teraz opravená a spevnená (nakoľko som sa týchto prác osobne zúčastnil) a je zaujímavé, že začínal(či končil) s odhŕňaním až NAD týmto miestom a nikam nepadol. A nakoniec - veď v minulom roku tou cestou lesný závod zvážal drevo na omnoho väčších mechanizmoch, ako je traktor Zetor, ktorý tento pracovník riadi a obsluhuje. Chodievame sem pravidelne už roky a viem, že sa táto cesta odhŕňala až po vrch. Zaujímavé je, že od doby, kedy boli nezhody medzi užívateľmi chalúp a Obecným zastupiteľstvom a vedením obce kôli spomínanej oprave cesty sa táto neodhŕňa celá. Je to náhoda? .... A to si nechcem predstaviť, ako by sa k chalupám dostali napr. hasiči, alebo sanitka, keby sa niečo stalo. S pozdravom Zoltán Nagy .


 
pridané 14.2.2013 13:01:02, IP: 94.228.85.230

Záhadný jav

Dobrý deň,

každý deň cestujem do práce po trase Bzenica - Vyhne. Tu som sa stretol v súvislosti so snehovou nádielkou so záhadným javom, ktorý sa túto zimu opakuje v pravidelných cykloch a poprosil by som o vysvetlenie: ako je možné, že cesta od križovatky hlavného ťahu ZH-ZC na smer do Vyhieň je cez celú Bzenicu až po tabuľu konca obce čistá bez snehu tam a ďalej je to zakaždým čistá katastrofa. Jednoducho hoci je aj odmäk, cestári radlicu zdvihnú (ak vôbec hore aj idú) a nechajú to tak. Cez Bzenicu sa to dá vyčistiť a ďalej nie? Možno má Bzenica vyhrievaný asfalt, alebo je to tým že všetci cestári, ktorí sa starajú o cestu sú zo Bzenice a len jeden je z Vyhieň? To, že na cestách máme ako tak prijateľný stav z pohľadu výmoľov a jám je síce fajn, ale tie kusy ľadu a kolaje (chúďa moje auto ) - to je vizitka aj pre hostí obce. Skúste zatlačiť na správu ciest, keď to ide vo Bzenici, nevidím dôvod prečo by to nešlo aj ďalej!

cestovatel


 

Dobrý deň neznámy cestovateľ

Tento článok nemal byť adresovaný mne, máte zlú adresu. Bolo to treba zaslať na Okresnú správu ciest v Žiari nad Hronom. Ak ste vodič tak by ste mal vedieť, že táto cesta je cesta III. triedy, je to štátna cesta a je v správe štátnej organizácii "Správa ciest v Žiari nad
Hronom". Aj keď je to štátna cesta, tak tu nesedím na stoličke len preto aby
som tu bol, ale dennodenne telefonujem na dispečing do Žiaru nad Hronom,
aby upravili cestu aj vzhľadom na to, že okrem našich občanov k nám do obce
prichádza veľa turistov. Dispečer mi však odpovie do telefónu ako každý deň, že
všetky vozidlá sú v teréne a robia, čo môžu. Majú poradie a keď prídeme na
rad, tak prídu aj do našej obci. Čo je smutnejšie aj na vlastné oči som
videl, ako prebehnú obec zo zdvihnutým pluhom, odparkujú vozidlo v časti
Nevidze kde prečkajú čas do konca šichty namiesto toho, aby si robili
poriadne svoju robotu a prebehli dedinu viackrát od Bzenice po koniec
Vyhní. Naša obec má aj tú smolu, že je zaradená v chránenej krajinnej
oblasti II. stupňa a tak je zakázané používanie posypovej soli. Chránená
oblasť Štiavnických vrchov začína hneď za tabuľou označením Bzenica, preto
ak si všímate po tabuľu majú čistý asfalt a hneď za tabuľou je hrôzostrašná
cesta. Aj dnes ráno som volal na dispečing. Bol som uistený, že robia
maximum, ak pochybujete o mojej snahe riešiť situáciu tak tu Vám dávam do
pozornosti telefónne číslo na správu ciest v Žiari nad Hronom. Aj Vy sa môžete pričiniť troškou a žiadať o úpravu cesty. Tiež sa môžete presvedčiť o tom, či starosta vynakladá úsilie na vyriešenie tejto situácie na tel. 0918/543613.
Spoločne dokážeme viac, ako jeden.

Starosta obce
Vladimír Bevelaqua

Položky 21-24 z 108

Viete niečo o histórii našej obce, čo nie je na tejto stránke, alebo nebolo inde publikované? Ďakujeme za všetky príspevky!

Pridať príspevok

 
pridané 28.5.2010 11:27:54, IP: 147.213.208.97

korekcia histórie

V 3. – 2. storočí pred naším letopočtom vo Vyhniach nemohli byť Germáni, lebo vtedy neboli ešte na územi Slovenska vôbec:-). Prví Germáni - Kvádi na JZ Slovensko prišli až okolo zlomu letopočtov a do Pohronia prenikali až niekedy v 2. stor. n.l.. V zmienenom období, resp. medzi 3. stor. p.n.l. a 2. stor. n.l. na Slovensku, i v Pohroní a na strednom Slovensku a možno i v okolí Vyhieň boli Kelti (pravdepodobne kmeň Kotínov). Lákali ich sem iste možnosti ťažby drahých kovov ale i železa. Najstaršie stopy osídlenia na územi dnešných Vyhieň však pochádzajú už z doby bronzovej a možno ďalšie stopy osídlenia sú ešte skryté pod zemou a čakajú na svojho objaviteľa.

Peter


 
pridané 10.12.2009 02:22:31, IP: 85.237.23.66

Templari a pivo

Síce som len lajik a milovnik piva, ale je dobre zname,že Templari boli vlastne reholny rád čiže sa dá povedať, že boli služobnici Boží. A to boli aj mnisi, s čoho vypliva, že to pivo nemuseli variť prave spominaní Templári ale prave mnisi, ktorí pivo ako je známe varili. Dokonca vraj bolo velmi chutné.... s čoho vypliva, ako bolo už podotknute, že boli obchodnici, tak prave s týmto mokom mohli obchodovať, tak že založili spomínany pivovar.......

Čitatel


 
pridané 22.10.2007 10:42:14, IP: 85.248.106.203

nová, 2. publikácia o Vyhniach???

Vraj pripravujete 2. rozsiahlejšiu publikáciu o Vyhniach. Je to pravda?? Čo v nej v krátkosti bude?? (kúpelníctvo, pivovarníctvo, hutníctvo, strojárstvo????)
Kedyže sa objaví na pultoch?? Náklad, počítam asi nebude vysoký. Už sa na ňu tešíííííím. Tú prvú mám preštudovanú, aj staršia knižočka o hutníckej a strojárenskej výrobe sa mi dostala do rúk.
Ďakujem.
Veľa úspechov, radosti a veselosti všetkým.

Peter


 
pridané 22.10.2007 10:33:15, IP: 85.248.106.203

separovaný zber

Krásny deň prajem Vyhňoranom.
Aké skúsenosti sú so zberom triedeného odpadu vo Vašej obci?? To len pre zvedavosť.
Chvála Vyhniam, lebo to jest jedna z najnádhernejších a njzaujímavejších dolín!!!
Ďakujem.


Peter


 
Položky 1-4 z 11

dnes je: 22.9.2019

meniny má: Móric

podrobný kalendár

Nahlasovanie porúch verejného osvetlenia na telefónne číslo:
0907 809 641

Aktuálne v regióne

webygroup
ÚvodÚvodná stránka